Skip to main content

Ah, weer een weekend verkwanseld aan de regendans van de Formule 1 in Japan. Want ja, waarom Disney+ leegkijken als je ook kunt zien hoe volwassen mannen in peperdure karts rondjes draaien op een nat circuit? De ironie is net zo dik als de portemonnee van Verstappen.

En daar zaten we dan, ons vastklampend aan de hoop op wat actie, terwijl de enige spins die we zagen, die van de banden waren, wanhopig grip zoekend op de baan. Het leek wel een metafoor voor de kijkers thuis, zoekend naar een reden om niet over te schakelen naar het snooker op Eurosport.

Reacties na de verregende training? Laat me raden: iedereen vond het ‘uitdagend’, ‘interessant’ of zeg maar gerust, een complete als een pot nat. Nee, serieus, Marko kon zijn gebruikelijke klaagzang weer van stal halen, dit keer met water als excuus. En ja, de fans? Die kregen een soort van waterballet zonder enige zwanenmeer elegantie.

Even serieus, de enige echte winnaars hier zijn de parapluverkopers. Statistisch gezien maken zij meer winst dan de gemiddelde teambaas tijdens een verregend F1-weekend. Het echte talent zit hem in de merchandise, mensen.

Ach ja, het F1-spektakel. Miljoenen uitgegeven aan technologie, en dan eindigt alles in een waterig zooitje waar geen hond op zit te wachten. Maar hé, volgende week is er weer een kans op zon, toch? Tot dan kunnen we ons vermaken met de gedachte dat ergens, in een heel klein hoekje van het internet, iemand dit als het hoogtepunt van zijn weekend beschouwt. Sad, but true.

Bron: NU.NL – Liveblog F1 | Reacties na verregende training in Japan