Skip to main content

Volgens de meest recente statistieken beschouwt maar liefst 80% van de BN’ers zichzelf als het zout der aarde, terwijl een onderzoek onder de rest van de Nederlandse bevolking toont dat het meer de schil van een uitgeknepen citroen betreft.

Ah, BN’ers, die goden in hun eigen Olympus, ver verheven boven het gepeupel dat hun Instagram heiligt met likes en adoratie. Deze zelfverklaarde halfgoden waden door de lage landen met een aura van zelfvoldaanheid dat ruikt naar verouderde Chanel Nº 5 en de vergeten beloftes van reality-tv. Met hun air alsof ze persoonlijk de dijken hebben aangelegd, weten ze elke rode loper te verwarren met hun eigenste loopplank naar onsterfelijkheid.

Maar wacht, wie heeft ze op deze sokkel gehesen? Wie heeft ooit besloten dat de mening van hij die toevallig goed kan hinniken in ‘Wie is de Mol?’, gelijkstaat aan de openbaring van een moderne Nostradamus? De ironie is dat terwijl ze stoïcijns de dorpen en steden beleren over onze planet, sociaal onrecht, of de laatste modeflater, de enige echte klimaatverandering plaatsvindt in hun opgeblazen ego’s – opwarmend door de stroperige aandacht, uitzettend tot ze elk greintje zelfspot verliezen.

Laten we deze misplaatste demigoden eraan herinneren dat talent voor entertainment niet synoniem staat aan een doctoraal in de levenswetenschappen. BN’ers, neem een stap terug, deflate your head, want zonder de schijnwerpers en Instagramfilters blijken deze keizers net zo naakt als de reputatie van het dorpse orakel na de zoveelste misser. Eerlijkheidshalve, als roem echt een maat was voor belangrijkheid, dan had de man die het wiel uitvond nu de meeste followers gehad. Maar helaas, hij is anoniemer dan de inhoud van een geblindeerd BN’er-bril.