Skip to main content

Het is weer zover, ondernemers vinden altijd wel iets om over te klagen. Nu zijn het de kappers en beautysalons die janken omdat hun klanten niet komen opdagen. Oh, wat een tragedie! Ze verliezen inkomsten én efficiëntie? Wat moeten we nu toch doen?

Volgens Igor Payet van Beauty Unlimited kost één gemiste klant per dag tienduizenden euro’s aan verloren inkomsten. Nou nou, dat zal vast geen pijn doen voor deze miljonairseigenaar van een schoonheidssalon in Amsterdam.

Maar goed nieuws mensen! Er schijnt een oplossing te zijn: vooruitbetalen bij het maken van reserveringen. Ja hoor, laten we nog meer geld uit onze zakken trekken voordat er ook maar iets gedaan is.

En daar komt feitje nummer 1 om de hoek kijken: volgens Gonny Eussen (alsof haar mening ons interesseert) wordt dit beleid met name toegepast bij grotere behandelingen zoals kleuringen en extensions. Dus als je arme sloeber bent zonder centjes of alleen maar naar de kapper gaat voor een simpel knipbeurtje kan je fluiten naar fatsoenlijke service!

Igor Payet vindt natuurlijk dat dit allemaal heel effectief is geworden sinds hij begonnen is met aanbetalingen drie jaar geleden. Geef me even mijn viool… Maar ja hoor Alisa Van Vaalen heeft zo haar twijfels over dit hele gedoe want ze wil toegankelijk blijven voor al haar bestaande vriendelijke portemonnee-klanten.

Oh nee wacht jongens! We hebben een expert aan het woord, Gonny Eussen van de ANKO. Zij zegt dat veel klanten dit beleid acceptabel vinden als het duidelijk gecommuniceerd wordt. Ja ja, communicatie is altijd key in deze wereld vol gekke regeltjes.

Maar goed mensen, laten we allemaal maar weer braaf vooruitbetalen bij onze kapper en schoonheidssalons om ervoor te zorgen dat zij hun armezielenverdriet niet hoeven doorstaan omdat wij misschien wel eens kunnen besluiten ergens anders naartoe te gaan! Oh wat zijn ze toch slim geworden sinds corona en die ‘krappe arbeidsmarkt’ (alsof iemand daar iets om geeft). Laten we vooral efficiënt werken zoals robots zonder gevoel!

Zo zie je maar weer jongens, de harde waarheid over ondernemerschap: geld gaat boven alles!

Bron: NOS – Vooruitbetalen bij de kapper en schoonheidssalons om ‘no-shows’ te beperken

https://nos.nl/l/2499565