Skip to main content

In een wereld waar zelfs je oma snakt naar een beetje aandacht op Instagram, daar staat Roxy Dekker, te kronkelen op het podium van Paaspop als een stervende vis op het droge, getroffen door wat zij liefkozend ‘een soort faalangst’ noemt. Ja hoor, laten we allemaal een traantje wegpinken voor de zoveelste artiest die bezwijkt onder de o-zo-enorme druk. Welkom in 2023, waar faalangst net zo trendy is als avocado op toast.

Kijk, een beetje plankenkoorts is normaal. Zelfs Beethoven zou zijn symfonieën bijna door de plee spoelen uit angst voor een slechte recensie. Maar als het puntje bij paaltje komt, staat Roxy daar toch, rillend op haar benen, klaar om te presteren voor een publiek dat voornamelijk bestaat uit mensen die hun dagelijkse dosis serotoninewinning vergeten zijn bij het inchecken.

Is er een award voor ‘Meest Dramatische Inzinking Op Een Festival’? Zo ja, dan nomineren wij Roxy. Niet omdat we haar het licht in de ogen niet gunnen, oh nee. Maar omdat we in een tijd leven waar de melkweg blijkbaar draait om degenen die kunnen bewijzen dat ze het moeilijk hebben. En laten we wel wezen, in het universum van oversharing en overacting is het een kunst op zich om je kwetsbaarheid zo flamboyant te etaleren.

Statistisch gezien heeft de gemiddelde goudvis een langere aandachtsspanne dan het publiek op Paaspop, en toch slaagt Roxy erin om zelfs bij vissen medelijden op te wekken. Misschien moeten we allemaal eens diep ademhalen, accepteren dat niet iedereen een podiumbeest is en doorgaan met ons leven. Of, nou ja, terug naar onze eigen persoonlijke faalangsten, verpakt in een comfortabele deken van cynisme en zelfspot. Proost, Roxy, op de faalangst!

Bron: NU.NL – Roxy Dekker viel voor Paaspop bijna flauw door ‘soort faalangst’