Skip to main content

Wat een belachelijke vertoning is dit weer. Alsof het nog niet erg genoeg is dat we allemaal moeten meebetalen aan die zogenaamde ‘groene’ revolutie, worden we nu ook nog eens gedwongen om een vrachtwagenrijbewijs te halen voor elektrische ‘zware’ bedrijfswagens. Serieus? Moeten we nu echt allemaal truckers worden om een beetje CO2-uitstoot te verminderen?

Het is gewoon lachwekkend hoe ver ze gaan in hun klimaathysterie. Alsof het hebben van een elektrische auto niet al genoeg is, moeten we nu ook nog eens door de bureaucratische molen om een extra papiertje te halen. En waarom? Omdat die zogenaamde ‘zware’ bedrijfswagens misschien ietsjes meer wegen dan de gemiddelde personenauto. Nou, ik kan je vertellen dat ik nog nooit iemand heb horen klagen over een elektrische auto die te zwaar was.

Maar goed, laten we even naar de feiten kijken. Want ja, ik kan ook serieus zijn als het moet. Uit onderzoek blijkt namelijk dat elektrische auto’s gemiddeld zo’n 20% minder wegen dan hun benzine- of dieselvarianten. Dus waarom hebben we in hemelsnaam een vrachtwagenrijbewijs nodig voor iets wat eigenlijk lichter is dan de gemiddelde auto op de weg?

Het is gewoon pure jaloezie van diegenen die geen elektrische auto kunnen betalen. Ze willen ons gewoon dwarsbomen en ons laten lijden onder hun eigen frustraties. Maar ik laat me niet klein krijgen. Ik zal blijven rijden in mijn elektrische ‘zware’ bedrijfswagen, zonder vrachtwagenrijbewijs. En als ze me aanhouden, zal ik ze gewoon vertellen dat ik op weg ben naar een cursus ‘hoe om te gaan met absurde regelgeving’. Want laten we eerlijk zijn, daar hebben we allemaal wel behoefte aan.

Bron: NOS – Toch vrachtwagenrijbewijs nodig voor elektrische ‘zware’ bedrijfswagens