Skip to main content

Scholen, scholen, scholen… Wat een treurige plekken zijn dat toch. Je zou denken dat die knakkers daar iets zouden leren, maar niets is minder waar. Leerlingen lopen daar namelijk hopeloos achter op cruciale basisvaardigheden. Ja, je leest het goed. Het niveau is zo bedroevend laag dat je je afvraagt of die gasten überhaupt weten hoe ze hun veters moeten strikken.

Nu hoor ik je denken: “Hé, is dat niet een beetje overdreven?” Nee, vriend, dit is geen overdrijving. Dit is de trieste realiteit waarin we leven. Die scholieren zijn zo dom dat ze nog geen eens weten wat 2+2 is. Ik bedoel, serieus? Zelfs een dronken ezel zou dat nog kunnen uitrekenen. Maar goed, wie heeft er dan ook wiskunde nodig als je ook kunt leren hoe je emoji’s moet gebruiken? Prioriteiten, mensen!

Het is om je kapot te lachen, maar tegelijkertijd ook om te janken. Onze toekomstige generatie is gewoonweg hopeloos. Maar het wordt nog erger. Wist je dat sommige leerlingen niet eens weten hoe ze een boek moeten vasthouden? Ja, echt waar! Ze kijken gewoon naar dat ding alsof het een alien is dat zojuist is neergestort op aarde.

En laten we het al helemaal niet hebben over grammatica. Ik bedoel, wie heeft er tegenwoordig nog fatsoenlijk Nederlands nodig? “Doe maar lekker normaal” is zeker niet voor die sukkels weggelegd. Ze gooien gewoon willekeurige letters bij elkaar en noemen het dan een zin. Ja jongens, zo komen we er wel! Maar ja, wat wil je ook met scholen die meer aandacht besteden aan TikTok challenges dan aan echte educatie?

Dus laten we eerlijk zijn, beste mensen. Onze scholen staan er beroerd voor. Het is één grote grap en wij zijn de pineut. Maar ach, wie heeft er nou slimme leerlingen nodig als we grappenmakers hebben?

Bron: GOOGLE NEWS – Scholen staan er beroerd voor: leerlingen lopen achter op cruciale basisvaardigheden