In een wereld waarin het innovatievermogen van een goudvis vaak hoger wordt ingeschat dan dat van een Formule 1-team, slaat Red Bull Racing een homerun met de subtiliteit van een olifant in een porseleinkast. “Fijn dat we niet conservatief waren,” zegt Verstappen, alsof het de eerste keer is dat iemand buiten de kaders kleurt. Welkom in 2023, Max, waar zelfs mijn oma met haar elektrische rollator sneller innoveert dan de helft van de grid.
Laat me je iets vertellen over trends zetten; het is als veganist zijn op een barbecue. Je denkt dat je revolutionair bent, maar eigenlijk wil iedereen dat je je mond houdt en gewoon een worst eet. En Red Bull? Die zijn de veganisten met een cargo vol quinoa tussen de ronkende V8’s. Ze hebben net ontdekt dat als je niet als je grootvader rijdt, je misschien, heel misschien, sneller kunt gaan.
Dus, wat is de grote innovatie? Een nieuwe kleur op de auto? Goh, hoe grensverleggend. Misschien hebben ze de eerste auto uitgerust met een ingebouwde espresso-machine, want de enige manier om deze races uit te zitten is met een goede dosis cafeïne. Laten we het noemen: “De Red Bull geeft je vleugels, maar de koffie houdt je wakker”-strategie.
Laten we echter niet te snel oordelen. Misschien is het geniaal. Misschien is het belachelijk. Maar een ding is zeker: in een sport waar seconden eeuwen lijken, is elke poging tot innovatie de startgrind waard. En hey, als het mislukt, kunnen we altijd rekenen op de constante: Verstappen’s gezicht dat van frustratie naar “Ik heb toch gelijk” verschuift sneller dan zijn pitstops. Revolutionair, toch?
Bron: NU.NL – Verstappen ziet Red Bull trends zetten: ‘Fijn dat we niet conservatief waren’