Skip to main content

De Britse waakhond heeft weer eens toegeslagen! Dit keer hebben ze de reclame van Toyota verboden. En weet je waarom? Omdat het geen rekening houdt met… wacht even, ik moet lachen… ja echt, omdat het geen rekening houdt met “het milieu”! Serieus?! Alsof een auto zich druk maakt om bomen en plantjes terwijl hij door de straten scheurt.

Maar laten we eerlijk zijn, wie neemt die zogenaamde ‘waakhonden’ eigenlijk serieus? Het lijkt wel alsof ze niets beters te doen hebben dan bedrijven dwarszitten en hun creatieve vrijheid inperken. Misschien moeten ze zelf maar eens wat nuttigs gaan doen in plaats van ons lastigvallen met deze onzin.

En nu komt het mooiste gedeelte: er is niet één feit dat aantoont dat deze reclame daadwerkelijk schadelijk zou zijn voor het milieu. Nee, dit is gewoon weer zo’n typisch gevalletje van politieke correctheid gone mad!

Laten we ook vooral niet vergeten hoe absurd dit hele gedoe is. Als elke autoreclame gebaseerd moest worden op milieuvriendelijkheid, kunnen alle autofabrikanten net zo goed stoppen met adverteren. Ik bedoel kom op mensen, een beetje realiteitszin graag!

Dus laat me jullie vertellen: als je denkt dat deze beslissing iets te maken heeft gehad met logica of gezond verstand – think again my friend! Dit gaat puur om jaloezie jegens succesvolle merken zoals Toyota die iedere dag weer de weg op gaan met hun betrouwbare en innovatieve auto’s.

Dus laten we stoppen met deze onzin. Laten we genieten van wat humor in onze reclames, zelfs als het een beetje politiek incorrect is. Want eerlijk gezegd, hebben we dat niet allemaal nodig?